Albertslund Lille Skole har ikke en særlig specialundervisningsprofil. Det betyder, at vi ikke tilbyder et særskilt specialundervisningstilbud ud over den støtte, der naturligt indgår i den almindelige undervisning.
Vi har ikke 1-1-støtte/-undervisning eller gruppeordninger og ingen specialpædagogisk kompetence, og desuden oplever vi desværre en yderst begrænset pædagogisk-psykologisk støtte udefra.
Elever med behov for et decideret specialundervisningstilbud henvises derfor til andre skoler, der kan tilbyde den fornødne støtte, og hvor PPR prioriterer deres ressourcer.
Vi arbejder differentieret i klasserne og tilpasser undervisningen til elevernes forudsætninger. Fra 0.-3. klasse er der to voksne i hver klasse - en lærer og en pædagog.
Ikke alle børn profiterer af, at være en del af en lille skole med få elever. Vi er et lille, tæt og trygt fællesskab, men det er dog ikke ensbetydende med, at alle trives med det. Børn på skolen skal kunne håndtere skiftende voksne og mange børnerelationer i en omskiftelig hverdag. Projektarbejde fylder meget på skolen, hvilket kan være svært for dem med stort behov for tydelig struktur og tydelige rammer.